-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11493 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

خواندن نماز در موقع وضع حمل و چهل روز بعد از آن چگونه است ؟

از وقتي كه اولين جزء بچه از شكم مادر بيرون مي آيد, هر خوني كه مي بيند تا ده روز خون نفاس است , به شرطي كه سر ده روز قطع شده باشد. اگر از ده روز تجاوز كند, بايد ببيند در حيض عادت دارد؟ يعني هرماهي پنج روز, شش روز يا بيش تر و كم تر خون مي بيند يا عادت ندارد; يعني روزهاي عادتش مشخص نيست و گاه در ماه پنج روز, ماه ديگر شش روز و در ماه بعد هفت روز عادت مي شود.

اگر عادت داشته باشد, روزهاي عادت را نفاس و بقيّه را استحاضه قرار دهد.

اگر عادت نداشته باشد, تا ده روز انفاس و مازاد بر آن را استحاضه قرار دهد.(1)

منظور از چهل روز بعد را متوجه نشديم .

گفتني است در ايّام نفاس نماز و روزه مانند ايّام حيض بر زن واجب نيست و بعد از پاك شدن و غسل نفاس قضاي نماز واجب نيست , امّا بايد قضاي روزه را به جا آورد.

(پـاورقي 1.توضيح المسائل مراجع , ج 1 ص 319 مسئله شماره 517



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.